KLM

Wat vinden Tom van der Lubbe (Viisi Hypotheken) en businesscoach Erno Hannink van de KLM? De presentatoren van De Ondernemers Boekencast vragen het zich af naar aanleiding van het verschijnen van het boek De Blauwe Fabel van klimaatjournalist Ties Joosten. 

,,Het is een boek vol geschiedenis over een bedrijf dat we allemaal kennen”, zegt Hannink in de podcast. ,,Maar is de KLM nu een bedrijf om trots op te zijn als Nederlander of niet? Een spannende vraag waar je tegenaan loopt.”

Blauwe fabel?

Alleen al het hoofdstuk over die geschiedenis, het ontstaan van de Zwaan, is volgens Hannink enorm interessant. En dan zijn er nog elf hoofdstukken in het boek van klimaatjournalist Joosten te gaan. ,,Die geschiedenis geeft ook een beeld waarom de overheid de dag van vandaag nog steeds zo veel geld in het bedrijf pompt.”

Het gevoel van Van der Lubbe bij het boek en KLM in het algemeen? In de podcast zegt hij met gemengde gevoelens te hebben bij het horen van de naam van de vliegmaatschappij. Zeker sinds de coronapandemie, is het antwoord niet in enkele woorden gevat. De ‘zelfverzekerdheid’ van KLM op verschillende vlakken, speelt hem parten, zo hoor je in de podcast.

Lees het artikel en beluister de podcast