De Viisi Startersbarometer maakt kans op een prestigieuze Content Marketing Award, in de categorie inzet PR. De Startersbarometer is een onderzoek naar de positie van Nederlandse starters op de woningmarkt dat we elk kwartaal samen met Mediatic uitvoeren en dat veel aandacht krijgt van landelijke media. De prijzen worden op 28 november feestelijk uitgereikt door Marketing Report.

Viisi Startersbarometer

Viisi Hypotheken heeft gestaag groei doorgemaakt in de afgelopen jaren. Door de nadruk te leggen op goed werkgeverschap, zijn we in 2022 zelfs voor de vierde keer op rij uitgeroepen tot beste werkgever van Nederland. Hierdoor genieten we al ruime aandacht in de media, vooral als het gaat om HR-gerelateerde onderwerpen. We hebben Mediatic als strategische mediapartner benaderd om op de lange termijn meer nationale zichtbaarheid en bekendheid te verkrijgen op het gebied van (starters)hypotheken. Mede om zo ook aandacht te vragen voor de (op dit moment beroerde) positie van eerste woningkopers op de woningmarkt.

De aanpak van Mediatic: periodiek Onderzoek en perslobby’s

Samen met Mediatic hebben we een periodiek onderzoek geïntroduceerd, dat elk kwartaal dé standaardreferentie moet worden voor de positie van starters op de Nederlandse woningmarkt: de Viisi Startersbarometer. Centraal in het onderzoek staat de vraag of starters van plan zijn om in de komende twaalf maanden een woning te kopen. Op basis van de onderzoeksresultaten stellen we samen met Mediatic een rapport op, dat elk kwartaal aan de pers wordt verstuurd. Daarnaast gebruiken we individuele resultaten uit het onderzoek voor inhoudelijke artikelen en persoonlijke columns.

De nominatie

Mediatic en Viisi zijn samen genomineerd voor de Medal ‘Distributie, Promotie, Conversie & Data’. De Medals worden toegekend voor uitstekend vakvrouwschap en vakmanschap op expert-onderdelen van contentmarketing, in ons geval dus voor het onderdeel ‘Distributie, Promotie, Conversie & Data’. Meer informatie over de medals, nominaties en beoordelingscriteria vind je op CMTA.nl.

De resultaten van de Viisi Startersbarometer

Sinds 2021 verschenen 257 unieke artikelen naar aanleiding van de Startersbarometer, samen goed voor bijna 250 miljoen unieke lezers. Medeoprichter en expert op het gebied van hypotheken Hergen Dutrieux werd geïnterviewd door onder andere Nieuwsuur, het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio en de Telegraaf.

Viisi Hypotheken bij Nieuwsuur

Oprichter Hergen Dutrieux in Nieuwsuur